ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Вступ

Місія Нової української школи стверджує, що ми розвиваємо моральні та етичні духовні якості учня і почуття розуміння інших. Наша візія передбачає, що учні мають бути організованими, свідомими, турботливими та відповідальними, вони мають поважати права інших і робити свій внесок у загальне благо. Маючи це на увазі, ми створили політику прогресивної дисципліни, яка відображає місію та візію нашої школи «Доброзичливим бути модно».

У будь-якій великій групі людей конфлікт, природно, має місце. І нашою метою є навчити вирішувати конфлікти, використовуючи позитивні стратегії задля отримання виграшних результатів. Може статися, що деякі учні відчуватимуть труднощі в дотриманні вимог, встановлених у спільних інтересах.

Керівництво школи несе відповідальність за забезпечення дотримання правил поведінки для учнів, і повинно мати значну свободу дій для задоволення індивідуальних потреб учнів та здійснення судження в контексті конкретних обставин. Наслідки за недотримання очікуваної поведінки можуть відрізнятися в кожній окремій ситуації для кожного окремого учня.

У випадку легкої або незначної провини педагогічний склад ліцею повинен допомагати учням усвідомити неправильність їхніх дій та використовувати такі ситуації, щоб навчити дітей знаходити альтернативні варіанти з позитивними результатами.

У разі некоректної поведінки дисциплінарні заходи повинні бути застосовані в рамках, які зміщують фокус з покарання на інший – коригувальний та співчутливий. Ліцей буде використовувати ряд заходів, орієнтованих на зміцнення позитивної поведінки і допомоги учням у визначенні правильного вибору.

Кодекс учнівської поведінки, правила та очікування переглядаються і посилюються на постійній основі викладачами, співробітниками та керівництвом через загальні збори, оголошення, відвідування класів директором і щодня вчителями в класі.

Загальні правила поведінки

Здобувач освіти приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до уроку.

Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом піротехнічні вироби, зброю, в тому числі ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, цигарки, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути, токсичні речовини і таблетки, продукти харчування не для особистого вживання.

Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів – довідку з медичної установи.

Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я ліцею.

Заборонено приводити тварин та перебувати з тваринами у приміщенні та на території закладу.

Учням не дозволено замовляти доставку на адресу школи.

Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

Здобувач освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти, черговому вчителю, класному керівнику або шкільній адміністрації.

Фізична конфронтація, залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки учнів у школі та за її межами.

Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром, мобільним телефоном та гаджетами на уроках (за винятком, коли це потрібно в освітніх цілях).

Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

Учень повинен щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику .

Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Етичні норми поведінки

Стосунки між здобувачами освіти, педагогами, батьками та персоналом школи будуються на взаємоповазі та довірі.

Педагогічний та учнівський колектив, обслуговуючий персонал повинні постійно дбати про авторитет та імідж закладу освіти, зокрема:

не повинні бути носіями негативної оцінки чи інформації як про своїх друзів, колег, співробітників, так і про заклад у цілому;

ввічливість, стриманість, доброзичливість є нормою поведінки школяра;

не обговорювати рівень освітнього процесу, вчинки, поведінку своїх друзів у громадських місцях;

толерантно, справедливо давати оцінку кожному прожитому дню;

спілкуватись на заняттях тільки державною українською мовою, дотримуючись етичних норм спілкування.

Поведінка здобувачів освіти на уроках

Учні заходять до класу за дзвоником. Запізнюватися на урок без поважних причин заборонено.

Коли вчитель заходить у клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп’ютером, та уроків праці, коли учні працюють з інструментами.

Здобувачі освіти мають уважно працювати у класах під час уроків та не заважати іншим.

Під час уроку не можна голосно розмовляти, кричати, шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими сторонніми справами, що не стосуються уроку.

Для ефективності освітнього процесу та для того, щоб його не переривати, учні мають протягом усього уроку перебувати в класі. Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

Учень на уроці зобов’язаний виконувати всі вимоги вчителя, що стосуються освітнього процесу, його системності та результативності.

Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Без дозволу вчителя в спортивний зал учням входити забороняється. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов’язково присутні в залі.

Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас.

Учень має право в коректній формі відстоювати свій погляд і аргументувати свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

Поведінка здобувачів освіти до початку, на перервах і після уроків

Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

вийти з класу, якщо попросить учитель;

учні на перервах знаходяться на своєму поверсі;

підкорятися вимогам чергового учня чи учителя;

при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами школи учні вітаються;

забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте не повинен заважати іншим.

Заборонено принижувати шляхом агресивної поведінки однієї дитини іншою, чи групою дітей.

Під час перерв учні мають поводитись обережно. Бігати на перервах не дозволяється, адже така поведінка може зашкодити учню або його оточенню.

Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі (правою частиною коридора або сходів), окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, майстерня, спортзал).

Під час перерв забороняється бігати по школі, сходах, поблизу вікон, галасувати, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, непристосованих для ігор.

Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями, іншими предметами і застосовувати фізичну силу.

Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

У школі та на її території категорично забороняється тютюнопаління та вживання наркотичних засобів, алкогольних напоїв. Заборонено також роздавати медикаментозні засоби, розпилювати балончики різної паралітичної дії.

На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового адміністратора за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.

Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.

Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

Рекомендовано вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.

Учні самі прибирають посуд зі столу після прийому їжі.

Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

Забороняється виносити з їдальні їжу.

Пропуск занять

Протягом відсутності у школі учень може навчатися дистанційно та отримувати завдання через електрону пошту,або вайбер.

Учень, який був відсутній у школі з причини хвороби до 3 календарних днів може відвідувати школу без надання довідки від лікаря, але за наявності записки від батьків про причину відсутності.

Учень, який був відсутній у школі з причин хвороби протягом 3 днів і більше має обов'язково надати відповідну довідку від лікаря з рекомендаціями щодо навантаження на уроці фізичної культури з вказаним терміном.

Якщо учень неспроможний відвідувати школу в будь-який день через хворобу або за будь-яких інших причин з відома батьків, необхідно надати відповідну заяву від батьків перед початком навчального дня.

Зверніть, будь ласка, увагу на те, що освітній процес не може бути цілковито індивідуальним. Для повноцінного навчального процесу ХХІ століття необхідно працювати в групі, вирішувати проблеми разом та співпрацювати.

У разі пропусків 10 навчальних днів без поважної причини протягом навчального року розглядатиметься доцільність подання заяви у соціальну службу.

Пунктуальність

Пунктуальність — це важлива риса, яку ми виховуємо в наших учнях. Ми заохочуємо учнів не запізнюватися та розраховуємо на підтримку батьків. Відповідно до правил школи, учні зобов’язані приходити на навчання та на уроки протягом дня вчасно.

Кожен учень має приходити до школи без запізнення, повністю готовим до початку уроків. Під час перерв учні повинні впорядковувати свої справи, щоб приходити на уроки вчасно.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

Діловий одяг — це невід’ємний елемент корпоративної культури учнів нашої школи, важливий аспект виховання, який привчає до відповідальності та дотримання встановлених правил і стандартів, допомагає учням налаштуватися на навчання та зосередитись на заняттях, підтримує позитивну соціальну взаємодію серед учнів.

До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає діловому стилю.

Загальні принципи створення зовнішнього вигляду учнів.

Акуратність і охайність:

одяг повинен бути обов'язково чистим, свіжим, випрасуваним;

взуття повинно бути чистим;

зовнішній вигляд повинен відповідати загальноприйнятим в суспільстві нормам ділового стилю і виключати зухвалі деталі;

школяр повинен мати охайну зачіску-стрижку;

школярка повинна мати охайну зачіску-стрижку, або підібране в зачіску довге волосся – дівчатам заборонено ходити з неохайним розпущеним волоссям, це зумовлено санітарно-гігієнічними вимогами;

волосся, обличчя і руки повинні бути чистими і доглянутими, використані дезодоруючі засоби повинні мати легкий і нейтральний запах;

школяркам не рекомендується використовувати косметику і носити громіздкі прикраси на заняття.

Стриманість:

одне з головних правил ділової людини при виборі одягу, взуття, при використанні парфумерних та косметичних засобів – стриманість і помірність;

основний стандарт одягу для всіх – діловий стиль.

Не рекомендовано засвідчувати зовнішнім виглядом приналежність до молодіжних культур.

Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковому одязі, дотримуються дрес-коду згідно призначення та тематики урочистостей.

Обов’язки чергового в класі та по школі

Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.

Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.

Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.

Черговий клас по школі здійснює чергування згідно з Обов’язками чергового класу.

Чергові учні допомагають черговому адміністратору і черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком по школі, за виконанням всіма учнями цих Правил.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

Паління, вживання алкогольних напоїв, наркотичних засобів та купання в річці суворо заборонені.

Дотримуватися правил пристойної поведінки, бути толерантним, не ображати інших учасників екскурсії словесно чи фізично та виконувати розпорядження керівника групи.

Матеріальна відповідальність здобувачів освіти

Учні несуть відповідальність за зберігання власних мобільних телефонів та інших персональних гаджеті. Їх потрібно вимкнути, сховати та не користуватися ними протягом шкільного дня

Учні відповідають за збереження свого майна. Якщо учень загубив щось зі своїх речей, навіть цінних, школа не несе відповідальності, але часто речі знаходяться, і в такому випадку їх можна забрати у співробітників школи.

Батьки матеріально відповідальні за пошкодження шкільного майна дитиною.

Порушення

Учні та батьки погоджуються виконувати правила школи та підтверджують розуміння їх важливості. І діти, і дорослі є відповідальними за їх (не)виконання.

Незначні порушення — це ті, які не несуть небезпеки для життя і здоров’я, але негативно впливають на атмосферу в класі: порушення шкільних правил, знущання, дражніння, приниження, глузування, ненормативна лексика, жбурляння предметами, грубість, агресивна поведінка, неповага, обман, фальсифікація, плагіат, зухвала поведінка, опір педагогам, нецільове використання електроніки, комп’ютерів, Інтернет, публічний показ прихильності, зневага учнівських обов’язків, недотримання правил безпеки.

Можливі наслідки незначних порушень.

Навчання відповідальності за свої дії.

Навчання альтернативному вибору, який матиме позитивні результати.

Написання пояснювальної записки .

Виховна розмова з класним керівником.

Написання листа вибачення.

Запрошення після занять для розмови.

Спілкування з батьками по телефону, листуванням або персональна зустріч.

Консультація шкільного психолога чи соціального педагога.

Виведення з класу (під наглядом дорослих).

Зустріч учня з директором.

Значні порушення – булінг (цькування), залякування (у тому числі в Інтернеті), загроза інформаційній безпеці школи та її інформаційно-комунікаційній системі, загроза фізичним насильством, заподіяння шкоди іншим у результаті бійки, дискримінація, расизм, сексизм, загроза насильства сексуального характеру, куріння, наявність або вживання алкоголю або наркотиків, крадіжки, грабунки, вимагання, вандалізм, загроза заподіяння шкоди, володіння порнографічними матеріалами, володіння зброєю або копією зброї та інші серйозні порушення.

Можливі наслідки значних порушень.

Негайна персональна зустріч із батьками.

Укладання з учнем поведінкового контракту в усній формі.

Відшкодування збитку шкільного майна.

Передача справи на розгляд відповідних органів влади (служба у справах дітей та сім’ї, поліція, прокуратура).

Прикінцеві положення

Здобувачі освіти не мають права під час знаходження на території школи і при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров’я самого себе та оточуючих.

За порушення цих Правил та Статуту ліцею здобувачі освіти притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:

усне зауваження, бесіда;

повідомлення батьків учня (лист, телефонний дзвінок);

виклик учня самого або з батьками на засідання Комісії з профілактики правопорушень.

Ці Правила розповсюджуються на всіх здобувачів освіти Дружбівського ліцею і є обов’язковими для виконання на всій території школи, а також під час усіх заходів, що проводяться закладом освіти.

Правила для здобувачів освіти під час карантину щодо запобігання поширенню інфекції, спричиненої коронавірусом COVID-19

Вимоги безпеки життєдіяльності перед початком навчання

  1. Вхід до закладу здійснювати відповідно до Тимчасового порядку організації освітнього процесу у Дружбівському ліцеї.
  2. У приміщення освітнього закладу заходити в масці.
  3. Обробити руки антисептиком у спеціально відведеному місці на вході.
  4. Дотримуватися соціального дистанціювання, триматися від учасників освітнього процесу на відстані мінімум одного метра (приблизно три кроки).
  5. Дотримуватися звичайних правил гігієни, використовувати засоби індивідуального захисту, вологі серветки.

Вимоги безпеки життєдіяльності здобувачів освіти під час освітнього процесу

  1. Перед початком занять повідомити класного керівника про самопочуття та наявність симптомів респіраторних хвороб.
  2. Використовувати захисні маски, які мають щільно прилягати, покриваючи ніс і рот.
  3. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу та під час перерв використання захисних масок є обов’язковим. Учні 1-4 класів заходять у заклад освіти в масках ,протягом дня можуть маску не використовувати.
  4. Після третього уроку використану текстильну маску помістити в індивідуальний поліетиленовий пакет, а одноразовий засіб індивідуального захисту викинути в спеціально відведений контейнер, розміщений на першому поверсі з позначкою «Використані маски та рукавички».
  5. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед надяганням чистих засобів індивідуального захисту, ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
  6. Перебуваючи у коридорі, дотримуватися соціального дистанціювання, запобігати утворенню масових скупчень.
  7. Дотримуватися безпечної дистанції в їдальні, відповідно до спеціальної розмітки на підлозі.
  8. Дотримуватися питного режиму з використанням індивідуального або одноразового посуду.
  9. Дотримуватися правил особистої гігієни.

Вимоги безпеки життєдіяльності здобувачів освіти після закінчення освітнього процесу

  1. Зняти маски для багаторазового використання і помістити їх в індивідуальні поліетиленові пакети. Одноразові засоби індивідуального захисту викинути в спеціальні контейнери на першому поверсі біля виходу із закладу.
  2. Обробити руки антисептиком.

Вимоги безпеки життєдіяльності для здобувачів освіти у разі погіршення стану здоров’я

  1. Повідомити вчителя про погіршення самопочуття та наявність симптомів респіраторних хвороб.
  2. Діяти відповідно до розпорядження вчителя.

Правила для працівників закладу під час карантину щодо запобігання поширенню інфекції, спричиненої коронавірусом COVID-19

Вимоги безпеки перед початком роботи

1. У приміщення освітнього закладу заходити в масці.

2. Пройти термометрію безконтактним термометром. Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37,2 °С не допускаються до роботи.

3. Обробити руки антисептиком.

4. Дотримуватися звичайних правил гігієни, використання засобів індивідуального захисту.

Вимоги безпеки під час освітнього процесу

1. Педагогічним працівникам перед початком занять та на початку кожного уроку проводити опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторних хвороб.

2. У разі виявлення симптомів захворювання в учнів, проінформувати відповідальну особу .

3. Регулярно провітрювати приміщення.

4. Дотримуватися соціального дистанціювання та уникнення скупчення, триматися від учасників освітнього процесу на відстані мінімум одного метра (приблизно три кроки).

5. Використовувати захисні маски (із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи), які мають щільно прилягати, покриваючи ніс і рот.

6. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу та під час перерв використання захисних масок є обов’язковим.

7. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

8. Педагогічним працівникам за можливості забезпечити проведення занять з окремих предметів на відкритому повітрі.

9. У разі виявлення симптомів захворювання інфекцією, спричиненою коронавірусом COVID-19, необхідно повідомити адміністрацію закладу та звернутися до сімейного лікаря.

Вимоги безпеки після закінчення освітнього процесу

1. Зняти використані засоби індивідуального захисту, обробити руки антисептиком. Залишити приміщення закладу.

Затверджено
наказом № від .08.2020 р.

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Вересень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930