• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчання осіб з особливими освітніми потребами

Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році

Згідно зі змінами до Положення про інклюзивно-ресурсний центр під час переходу учнів з ООП на наступний рівень навчання чинність раніше виданого висновку ІРЦ подовжується на строк дії воєнного стану. Вивчення розвитку дитини, яка навчається в інклюзивному класі може проводитись командою психолого-педагогічного супроводу, а дитини, яка здобуває освіту у спеціальному закладі освіти, – психолого-педагогічним консиліумом.

Повторна комплексна оцінка таких здобувачів освіти має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення воєнного стану та повернення здобувача освіти на підконтрольну Україні територію. В окремих випадках вона може бути проведена фахівцями ІРЦ, які проводили первинну оцінку розвитку та здійснювали супровід цієї дитини в освітньому процесі, в онлайн-режимі.

Якщо проведення комплексної оцінки є неможливим з певних причин, зарахування учнів до спеціальних закладів освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви одного з законних представників, копії свідоцтва про народження дитини та медичних документів:

  • довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о;
  • карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації № 063/о;
  • висновок ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;
  • інші документи (за наявності).

Для дітей, які вперше потребують комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку в ІРЦ та не мають можливості приїхати для її проведення, батьки можуть подати документи онлайн на порталі Системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. Після встановлення зв'язку з фахівцями ІРЦ батькам потрібно надіслати фото наявних додаткових документів (медичні, продукти діяльності дитини (малюнки, прописи), характеристики від педагогічних працівників, які раніше працювали з дитиною тощо).

Для дітей, які перебувають за межами України, така оцінка може бути проведена онлайн з урахуванням результатів оцінки, проведених за кордоном з використанням визнаних міжнародних діагностичних методик.

Рівні надання підтримки

/Files/images/novini5/tiger-1510049642.jpg

Інклюзивна освіта
в Дружбівському ліцеї


Інклюзія в нашому закладі означає розкриття кожного учня.

Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримка необхідні учням і вчителям для досягнення успіху.

Контингент дітей з особливими потребами :

· У нашому ліцеї станом на 01.09.2023 р. навчається 4 учні з ООП.

Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ліцеї створено інклюзивно-ресурсну кімнату та інклюзивні класи.

/Files/images/sayt_2019/IMG-58f6ce14a81c307cc4e7197d68009ec1-V.jpg/Files/images/sayt_2019/FB_IMG_1581520390624.jpg

/Files/images/sayt_2019/IMG-7ed863dd10f5d38fb7852c8f0fd113ef-V.jpg

/Files/images/sayt_2019/FB_IMG_1581520381055.jpg

Протягом 3-4 грудня 2019 року та 3-4 грудня 2020 року за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні та ГО Волонтерський Рух «Спільна допомога», відбулися тренінги на тему «Інклюзивна реформа шкільної освіти в Україні: впровадження найкращих світових практик».

Заходи відбулися в рамках підтримки нової шкільної реформи Міністерства освіти та науки Україні, яка була розпочата у вересні 2018 року і націлена на зміну програми навчання в освітніх закладах, з включенням до неї інклюзивної освіти, критичного мислення, диференціації, управління поведінкою та інтегрованих уроків.

Варто відзначити, що із великої кількості заявок на участь було визначено по 40 переможців кожного року . Зокрема, одною з найбільш вмотивованих виявилася заступник директора нашого закладу яка два роки поспіль брала участь у тренінгах

В ході 12 та 15 годинних тренінгів, які проводили провідні фахівці з розвитку інклюзивної освіти , наші педагоги , змогли отримати нові практичні навички щодо впровадження успішних інклюзивних практик, апробованих в Україні та США, в свою навчальну діяльність.

/Files/images/2019_rk/IMG-aa7914fb0aad076b819b8afe01a0225a-V.jpg

/Files/images/sayt_2019/IMG-9e7253b1aeeac09544c6a1dc6c169c26-V.jpg

1. МОН України: Відділ інклюзивного навчання та інтернатних закладів

https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Кiлькiсть переглядiв: 1152

Коментарi